Dagens låt 091130



Det här är en av de bättre låtarna på denna skiva, tycker jag.
Deras bästa skiva är enligt mig den första från 1988


Snygga armband



Hittade lite snygga armband på http://www.marjoe.dk/shop/diverse-47c1.html


Dagens låt 091129



Ace is back! Skönt gung i denna låt.
Får kolla Robins nästa fredag, där han är gäst.


Bra butik



Esprit har jag börjat gilla mer och mer.
Dom har visst snygga halsband också!


Dagens låt 091128



Inte mycket till bloggande idag! Helt slut  efter julbordet igår.
Här är Paradise Lost med en låt från albumet one second.
Tycker också att det är deras bästa album.


Dagens låt 091127



Oj då! Glömde visst att lägga ut dagens låt igår.
Så det får bli lite Edguy, för igår då.


Inköpt idag!


Dagens låt 091126



Gillar Jorn bättre, som sångare i Masterplan!
Men ibland får han allt till några bra solo-låtar också.


Tråkigt



En tråkig nyhet! Ronnie James Dio har drabbats av magcancer.
Får hoppas att det går att bota, för en sån legend vill vi allt ha kvar!


Dagens låt 091125



Idag blir det Jaded Heart, med låten "Anymore" från
albumet "Trust 2004" som får bli dagens låt.


Spännande 2010



Verkar som att det är många spännande, skivsläpp 2010!
Pretty Maids går visst in i studion i Januari.
Lägger ut en av mina favoritlåtar från albumet "Scream"


Hoppas



Scorpions släpper nytt album "Sting in the tail" 2010.
Man kan ju hoppas att dom lyckas denna gång, då dom
på senare år, inte riktigt fått till det!


Dagens låt 091124



När jag funderade på och ha en vinylkväll, kom jag och
tänka på denna klassiker, som är kanon.
Det var ju då Scorpions var som bäst!


Minnen



Funderar på att ha en sådan här kväll framöver!
Det får nog bli en fredag, eller lördag tror jag.
Som tur är så har jag kvar min gamla (yamaha)spelare.
Sedan är det bara luta sig tillbaka, och lyssna
till det underbara ljudet.


Dagens låt 091123


Nytt för mig



Tänkte tipsa om ett bra band, som inte jag hört förut iaf.
Låten "Even giants cry" är nog den bästa, tror jag.
För ska jag vara ärlig, så har jag inte lyssnat genom alla än.


Armband



Snygga armband 129:-st från http://www.lash.se/


Dagens låt 091122



Bästa låten från skivan "We sweat blood" enligt mig.
Fast mitt favorit album, får jag ändå säga är "sleep is the ememy"


Kläder mm.



Lägger ut en länk, till en bra sida!



Ännu en bra låt



Tror att jag ska börja lägga alla bra låtar
i en spelningslista, så att man kommer ihåg dom.


Dagens låt 091121



Q5 från plattan steel the light  1984.


Gillar H&M


Äntligen



Längtar till dom släpper nästa album.
Faaan, vad bra dom är!


Dagens låt 091120




Får nog ta och kolla upp detta album.
Den här låten var ju riktigt bra!


Fest



Så här kommer min fredag att se ut!
Ölen är en är en gammal god klassiker,
som man drack mycket av, för många år sedan.


Dagens låt 091119



Fullt upp med annat hela dagen!
Men dagens låt måste ju läggas ut.
Axel Rudi Pell "Pay the price"


Dagens låt 091118



Edguy med "Holy Water" från
king of fools E.P. 2004.


Helt okej från HM





Dagens låt 091117



Ikväll kör vi lite sleazerock, iform av American Dog.
Låten spell on me, från plattan hard 2007.


Snyggt


Jackan är snygg, men för dyr.
Dessto billigare t-shirt!


Tips


Tänkte tipsa om en bra sida, för både
dam & herr http://www.dress-for-less.se/tmpl/de/home.tmpl


Ny låt med Volbeat



Synd att ljudet är skit, men låten verkar helt ok!


Dagens låt 091116



Detta är väl ingen av mina favoritskivor, kan jag påstå.
Men den här låten svänger det ordentligt om!




Snyggt & Billigt


Har börjat gilla halsband mer och mer!
Hittade dessa på http://zmyckerian.se.


En till



Lägger ut ännu en favorit med Masterplan!
"Falling sparrow"från plattan Aeronautics.
Gillar speciellt trummorna på denna!


Dagens låt 091115



Detta är enligt mig, ett av de bästa album som
släppts(hittills)inom kategorin hårdrock.
Svårt att välja låt, när hela skivan är så bra.
Men låten "kind hearted light" är en
av min favoriter. 


Till nyår kanske




Dagens låt 091114



Ikväll kör vi en gammal sleazedängare!
Roxx Gang "scratch my back"


I mina högtalare just nu


Topman


Här är lite snygga kläder från http://www.topman.com.


Dagens låt 090113



Kamelot med låten The haunting från
albumet The black halo, blir dagens låt!


Gothic



Jag är väl inget Nightwish fan, kan jag påstå.
Men här är en riktigt bra låt med dom!


Nått för vintern



Snygg men lite för dyr, från http://www.smartguy.se


Dagens låt 091112



The Answer från albumet "Rise" 2006.


Hårdrocksband jag sett live

  • Iron Maiden 
  • Mötley Crue 
  • Dio
  • Scorpions
  • Accept
  • Bon Jovi
  • Lita Ford
  • Hellacopters
  • Helloween
  • Dad
  • Volbeat
  • Monster Magnet
  • Treat
  • Swedish Erotica
  • Glorious Bankrobbers
  • Electric Boys
  • Wasp

 

 


Bra låt



Gasoline Queen med "Gasoline queen" lyssna å njut!http://www.gasolinequeen.com/download/gasoline_queen.mp3


Dagens låt 091111



Jag gillar en hel del sleaze/glamrock ocså.
Känns som den här stilen är på väg tillbaka.


Runt min hals


Snygga halsband från http://www.marjoe.dk


Lovande


Finns bara fyra låtar på denna länk http://www.wingertheband.com/i.php?p=HEAR.
Hela albumet finns på spotify, min favoritlåt är big world away.


Nytt band på gång



Här är en av de få låtar, som Kiske lyckats med som
soloartist tycker jag. Nu har han visst ett nytt band
vid namn Unisonic på gång. Han är ju en väldigt
bra sångare, hoppas att han lyckas denna gång.


Dagens låt 091110


Sverige 2010



Längtar tills dom släpper sin turneplan!
Hoppas att Sverige finns med då.


Coola T-shirts


Hoppas



Man kan ju alltid hoppa att deras kommande
skiva, drar åt den här stilen!


Dagens låt 091109



Detta får bli dagens låt!
Tyska bandet Chinchilla, med låten they are liars från 2002.


Det jag diggar



Tänkte jag skulle ha ett återkommande inslag varje dag,
i form av dagens låt. Det blir nog mest hårdrock/rock!
Men det kommer inte bara bli nya låtar, för det finns
ju en hel del gamla som också är bra.


Enkelt & snyggt



Snygg skjorta 399:- från http://nelly.com Enkel skinnjacka
helt i min smak 1553:- från http://www.smartguy.se


Bästa konserten



Läste idag att Maiden börjat skriva låtar, till nästa album.
Jag var faktiskt på den här konserten, oj va bra det var!
Förbandet gjorde bra ifrån sig också.


Smällar man får ta



Kanske skulle tagit två, innan jag la mej igår.
Men det han jag aldrig, somnade visst med kläderna på.
Mest soffläge idag med fjärrkontrollen


Fest



Som ni ser blir det inget bloggande idag!
Ikväll blir det mycket av det goda.


Bara rykten?


Det går rykten om att mannen på bilden, är på väg
att lämna sitt band, för en solokarriär.


Finskt



Såg deras nya video Mister Universe. Den var väl sådär!
Lägger ut en av mina favoritlåtar, med dom istället.


Ballad av högsta klass


"Home Again"- Queensryche


Hittade ingen video, med bättre ljud än denna.
Tänk om man hade den sångrösten!
Jeremy | MySpace Video


Rock



Nog för att jag mest gillar hårdrock, men
denna grupp gjorde en hel del bra låtar.


Spännande



Nytt skivsläpp i Mars!


Bra musik - Snygga tröjor


GRYMMA



Måste bara se Avantasia, om dom kommer till Sverige!


Jag en kväll på krogen


Mycket snyggt finns det!


Tur att youtube finns



Man kan lätt fastna vid datorn, när man surfar
på youtube. Kunde ej låta bli att lägga upp
denna kanonlåt.


Skor

     
Kikade in på http://www.bianco.com/ mycket snygga boots där!


Några av mina favoritband

  • Masterplan
  • Avantasia
  • Edguy
  • Volbeat
  • Mötley crue
  • Queensryche
  • hardcore superstar
  • Gotthard
  • Bon jovi
  • Danger danger
  • Iron maiden
  • Jorn
  • Dio
  • Udo
  • Danko jones
  • Mustasch

 


Vågat



Det är lite vågat och ha den bästa låten, som den första.
Men den här skivan håller rakt igenom.


Följ mig

Följ min blogg med bloglovin


Danskar kan också




Ett av mina favoritband! Min sambo och jag såg dom på peace&love i somras, och dom var skitbra.
 
Även Mötley crue var riktigt bra, fast det visste man ju redan. 
Föresten såg jag Mötley i Stockholm 1984,
 usch vad gammal man börjar känna sig=) 


Gratis är gott



Visst är det bra med gratis musik! http://www.deezer.com/en/


Somerville



Kaononlåt från hennes platta "windows". Synd att många av de andra låtarna inte håller samma klass som denna.


Rockigt för tjejer


Rock t-shirts för tjejer http://rockzone.jetshop.se/


Gästartister till Avantasias kommande skiva

* Klaus Meine (SCORPIONS)
* Tim "Ripper" Owens (JUDAS PRIEST, YNGWIE MALMSTEEN, ICED EARTH)
* Eric Singer (KISS, ALICE COOPER)
* Michael Kiske (HELLOWEEN)
* Jorn Lande (MASTERPLAN, ARK, MILLENIUM)
* Bob Catley (MAGNUM)
* Sascha Paeth
* Felix Bohnke (EDGUY)
* Alex Holzwarth (RHAPSODY, SIEGES EVEN)
* Russell Allen (SYMPHONY X


En av mina favoritsångare




Han måste ha en av världens bästa rockröster! Väntar med spänning på Masterplans nästa skiva, där han är tillbaka som sångare.


På uppgång




Tycker att Bon Jovi har ryckt upp sig rejält, med den nya skivan. En av de andra låtarna"Work for the working man"
tror jag blir deras nästa hit.


Mycket snyggt finns det!

Dessa hittade jag på http://www.stayhard.se/


Lite av min klädstil


Avantasia "Scarecrow"



Ser fram emot deras nästa skivsläpp, det ska visst bli en dubbel-CD.


RSS 2.0