I förskott



I morron bär det av på nyårskryssning, med cinderella.
Så jag får önska alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!


Dagens låt 091229


Lämnar hårdrocken?


http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article6355474.ab


Dagens låt 091228




Dagens låt 091225


Dagens låt 091224



Inte så konstigt att man glömde, dagens låt igår.
Det var ju trots allt julafton, så här kommer en underbar
gammal Accept ballad.


Dagens låt 091223



Det ska ju vara jullåtar i dessa tider!


Dagens låt 091222


Dagens låt 091221



Kan ju vara nått att se på Sonisphere!


Dagens låt 091220



Detta band spelar på Rockweekend i sommar!
Festivalen flyttar från Kilafors till Söderhamn.


Dagens låt 091219


Dagens låt 091218



Krokus släpper ny platta till våren "Hoodoo"


Något att se fram emot



Min sambo och jag funderar på att åka på denna festival.
Man kan ju bara inte missa, Maiden & Mötley! Senast jag
såg dom tillsammans var på Johanneshov 1984.


Dagens låt 091217


Dagens låt 091216



Riktigt bra denna skiva, men ska jag
välja en låt, så blir det den här.


Festival

Många festivaler på gång i sommar! Här är ännu en http://www.getawayrock.se/
Mustasch och Wolf, är några av banden som spelar där,


Dagens låt 091215


Min favorit


Billiga parfymer, bland annat min favorit på bilden.
Hittade många bra priser på denna länk http://www.nordicfeel.se


Dagens låt 091214


Nytt album



Den 29 Januari släpper Gamma Ray nytt album "To the metal"


Armband


Snygga armband från http://www.marjoe.dk


Dagens låt 091213



Klart bästa låten från skivan Core!


Bra skiva



Corroed, ett band jag aldrig hört förut.
Den här skivan var riktigt bra!


Dagenslåt 091212



Nu får jag skärpa till mig!
Försenad låt igen....


Dagens låt 091211



Ännu en försenad låt!


Dagens låt 091210



En försenad dagens låt, mycket med julen nu.
Här kommer en underbar gammal sleazedänga!


Dagens låt 091209



Idag får det bli Masterplan!


Hultsfred



Maiden till Sverige i sommar http://www.expressen.se/noje/1.1807382/iron-maiden-kommer-till-hultsfred


Dagens låt 091208



Ett band som Jorn Lande var sångare i.


Tipsar om lite gammalt



Tycker denna grupp gjort några riktigt bra låtar.
Den här skivan (swagger från 1994) är riktigt bra.


Rykten



Ersätter Tyler i Aerosmith? Lenny Kravitz
själv, nekar till dessa rykten.


Dagens låt 091207



Bra låt från skivan Scerw it!


Tipsar



Vill tipsa om ett bra partyband!
Finns på spotify. Tycker det påminner
lite om Hardcore superstar, ibland.


Smycken


Dessa snygga hittade jag på http://www.modezine.com


Dagens låt 091206




Ken Hensley (Jorn Lande)


Swedenrock


Dagens låt 091205



Gilby Clarke från skivan Pawnshop Guitars 1994!
Gilby och Axl Rose med låten Dead flowers.


Dagens låt 091204


Dagens låt 091203



Ikväll kör vi lite Aerosmith "My fist your face"
Från skivan "Done with mirrors" 1985


Swedenrock



Såg att Wasp är klara för swedenrock!
Dom kommer bara att spela låtar från
skivan wasp och the last command.
Det är ju också dom bästa skivorna plus
inside the electric circus, tycker jag.


Dagens låt 091202



Idag kör vi Avantasia, från Ep´n  Lost in space 1


Nytt på gång?



Aldonova är visst klar för swedenrock!
Man kan ju undra om han har nytt album på gång.
För övrigt tycker jag att, Twitch och Blood on the bricks,
är hans bästa.


Dagens låt 091201



Idag får det bli en ballad, av världsklass!
Är kanske den bästa ballad jag någonsin hört.


Svensk överaskning



Nytt svenskt band, som man får kolla upp!
Har bara hört denna låt, från skivan "Until we are dead".
Finns på spotify!


RSS 2.0